Didik Al Quran

Wednesday, September 26, 2012

Cukup bagiku Allah


Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah, Maha Penyayang...



Tuhan sentuh aku dengan cinta-Mu
Basuh rindu dendam hatiku
Berlari mencari diri-Mu
Terbata meraba di fatamorgana dunia
Tuhan ampun bila hamba terlena arungi sang hidup
Nenangis tercenung nafsu butakan sang mata
Berlutut memohon Engkau ampuni sang jiwa
Lewati sepi lewati duka
Di kehidupan yang sementara
Di dalam bising di dalam tawa
Hanya dengan-Mu aku tenang
Aku tenang
Berlari mencari terlempar tak pasti
Terbata meraba di fatamorgana dunia
Menangis tercenung nafsu butakan sang mata
Berlutut memohon Engkau ampuni sang jiwa
Lewati sepi lewati duka
Di kehidupan yang sementara
Di dalam bising di dalam tawa
Hanya dengan-Mu aku tenang
Aku tenang
Aku tenang
Aku tenang




Dapatkan lagu ini di SINI ^^


Oh Allah, Inilah hasratku..
Untuk merasa cukup hanya denganMu,
Merasa tenang hanya denganMu,

Oh Tuhanku, aku ini insan biasa,
terkadang ku tersungkur dalam kelam,
Namun Kaseh-Mu menyedarkanku,
Alhamdulillah..

kuharap pimpinan-Mu sentiasa,
hinggaku bertemu dengan Mu..

Usah Kau membiarkanku,
meniti hari sendiri,
ku tegar ditinggal pergi oleh manusia banyak,
namun tidak oleh Mu..

Kerana Kau lah segalanya bg ku
Tanpa-Mu tiadalah erti hidup ini bg ku
Sungguh ku dambakan Mu
Sungguh ku perlu akan 'rasa' didampingimu,
sentiasa untuk ku

---

Musafir Dunia
~ Cukup bagiku hanya Allah, Hati bisa tenang ~
30 Safar 1432 H
03|02|11

No comments:

Post a Comment

Ulasan Pembaca