Didik Al Quran

Wednesday, April 22, 2020

Marahku..

Ya Robb.. Tiada dayaku..
Aku sangat perlukan dakapanMu saat ini..
Aku rasa diperkecilkan.. Seperti juga dihinakan.. Terlalu rendah..

Apa yang sedang Kau tunjukkan padaku ya Allah..
Adakah aku salah dalam mendidik..
Aku telah akuinya sejak lalu..
Aku tahu dimana silapku.. 
Telahku menyembah sujud padaMu lantaran khilafku yg tidak mampu kutepis..

Aku kan hambaMu..
Aku selalu sepi sendiri..
Tiada siapa² menemani hari²ku..
Aku lebih senang menelan semuanya sendiri daripada aku memuntahkannya di telinga manusia..

Manusia tidak mampu berbuat apa²..
Mereka hanya akan menambah luka hatiku, parah jiwaku dan sedih ku berpanjangan..

Ya Robb Tuhanku..  Kini aku kembali menukilkan kata²ku di sini.. Aku terlalu rindu.. Rindu padaMu untuk ku terus adukan semua perkara..

Ya Robb hatiku penuh benci dan jengkel.. Sayang dan kasih menghilang entah kemana.. Aku kaku dan bisu.. Mulutku lebih banyak terkunci daripada berbicara.. Tiada lagi senyum menawan dibibirku yg ada hanya senyuman yang dibuat dan dipaksakan..

Tuhanku.. Aku sedar, betapa memberi contoh baik dengan mengangkat diri bukanlah suatu hal yang disenangi malah disalah erti. Ampuni aku..

Aku sedar.. Bahawa manusia memang akan datang dan pergi.. mengharapkan manusia pasti membawa kepada kekecewaan.. 

Ya Allah aku sedih dengan adikku.. Sedih akan sikapnya padaku.. Ya robb andai ini semua kerana silapku dan kasih sayangMu, hadirkan ikhlas dan redha d hatiku agar aku tenang menghadapinya.. 

No comments:

Post a Comment

Ulasan Pembaca