Didik Al Quran

Monday, July 30, 2012

Mujahid Mujahidah yang Ditunggu



Ya Allah, Tuhanku yang Maha Pengasih dan Maha Penyanyang
Ramadhan ini sentiasa ku basahi lidahku dengan munajat kepada-Mu
Sungguh hamba itu penuh dengan hajat yang tiada kesudahannya
Namun Engkau tidak jemu mendengar dan menunaikan hajat

Allah, sungguh hatiku berbunga saat melihat gambar ini
Harapanku yang tidak pernah padam sering ku ungkapkan padaMu
Semakin mekar dek gambar yang sangat indah
Zuriat yang soleh solehah dambaan hati

Allah, Aku tahu bahawa semuanya dalam maklumMu
Semuanya dalam penentuanMu untuk hambaMu
dan Aku pasti bahawa semua yang Kau aturkan,
adalah yang terbaik untukku

Allah, janganlah kau matikan aku..
Sehingga aku mewariskan mujahid mujahidah agama..
Penerus perjuangan RasulMu
yang mencintai-Mu dan menuruti Rasul-Mu

Walau kapan kuterpaksa menunggu,
yakinkanlah aku, bahawa ada SIMPANAN yang terbaik dari-Mu untukku
Kan ku cekalkan hati, sabarkan diri dalam menanti
kerana kupasti, DOAku dalam perhatian-Mu

-- 

DOA
- Musafir Dunia @ Al-hijrah Solehah -
30072012 | 6.36pm

No comments:

Post a Comment

Ulasan Pembaca