Wednesday, May 8, 2013

Dim Sum Udang & Ayam


Assalammua'laikum salam sayang buat semua. Semoga Allah penuhkan hati kita dengan kasih sayang. Allahumma amin..

Penah tak anda dengar nama kuih ni "Dim Sum". Saya pun tak tahu nama kueh ni, baru je tahu lepas tanye dengan kawan sekerja. Nak tahu tak macam mana ana boleh kenal kueh ni? Asalnye masa bekerja suatu masa dulu, dah menjadi satu kelaziman kami bila bawa bekal je akan berbagi bekalan dengan kengkawan yang lain. Jadi suatu hari tu, kawan ana yang tempat duduknya yang behadapan dengan ana bawa bekal kueh ini. Mula-mula nampak pelik je, yelah tak pernah nampak dan makan. Mestilah pelik kan. 

"Siti, jemputlah makan..Ambillah rase keuh ni" pelawa teman ana.
"Terima kasih kak, ermm sedapnye" terus menerima lawaan dan menyantapnye hee

Memang sedaplah. Itulah sekali ana melihat dan merasa kueh tersebut. Tak terfikir pula nak tanya nama kueh tu. Dan baru je beberapa hari lalu, ana sms kawan ana tu untuk tahu nama kueh ni. Cita-cita tinggi tu, nak buat sendiri. Moga Allah izin, amin.. Tak sabar nye nak buat. Moga Allah mudahkan, amin.

Ana search kat internet, Alhamdulillah jumpe resepinya.. Nah, ana share dengan antunna.. Ce pi kat link ni Dimsum Udang dan Ayam. Selamat mencube ye.. Kalau dah buat nanti jangan lupa habak mai na ^_~


No comments:

Post a Comment

Ulasan Pembaca