Didik Al Quran

Wednesday, August 15, 2012

Hanya Seorang Hamba


Aku hanya seorang hamba
Yang berkelana di dunia
Berjalan dan terus berjalan
Musafir di dunia

Aku hanya seorang hamba
Bukan siapa-siapa
Oleh itu jangan mengagungkanku
Kerana yang layak di Agungkan hanya Allah

Aku ini hina umpama najis dijalanan
Tiada siapa yang sanggup melaluinya
Malah menghindari dari laluan itu
Itulah hakikat seorang hamba

Tiada kemuliaan dan kebanggaan yang layak untukku
Kerana sememangnya aku tidak layak untuk itu
Aku hanya seorang hamba
Tugasku hanya mengabdi pada Tuanku

Bukan pangkat dan darjat menjadi tujuan
Namun redha dan Cinta-Nya menjadi impian
Biarku hina dimata manusia
Jangan terhina di mata Allah

Biarku tidak dipandang oleh manusia banyak
Tetapi cukuplah dipandang oleh Allah
Kerana aku hanya seorang hamba
Hamba kepada Tuhanku

--

- Agar HATI mengerti HAKIKAT diri -
Musafir Dunia @ Al-hijrah Solehah 

18072012 | 12.00a.m

2 comments:

  1. Assalamu'alaikum wbt..
    Salam ziarah..

    #Hakikatnya, kita cuma hamba..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waa'laikumussalam wbt ukhti Liyana, Syukran 'ala ziarah ^^
      ahsanti ya ukhti..

      Delete

Ulasan Pembaca