Wednesday, June 19, 2013

Pesan Iman


 
Bismillah..
 
Janganlah kalian mengAJAR orang untuk memBENCI kelak kamu pasti diBENCI oleh Penciptamu dan semua makhluk yang melata di muka bumi..

Janganlah kamu MENUDING JARI menyalahkan orang tanpa tahu KEBENARAN disebalik sesuatu perkara, kelak Allah pasti membuatmu tersesat dari jalanNya yang benar. Kamu juga mendapat keMURKAan Allah..

Kamu tidak diciptakan untuk memBENCI dan meMULAUkan saudara seISlAMmu. Jika demikianlah yang kamu lakukan, maka kamu menjadikan USAHA RASULULLAH sia-sia. Sedangkan Rasulullah mengajarkan kita untuk saling SAYANG menyayangi.

Apalah erti hidupmu jika hatimu BUSUK dan penuh NANAH BENCI.. Nur Ilahi pasti menjauh dari hati seperti itu, maka keGELAPan menutupi setiap relung hatimu.. Maka ia menjadi tempat syaitan menginap..

Bertaqwalah kepada Allah yang menciptakanmu..


Sedarlah wahai insan, yang dipinjamkan hati dan tubuh badan yang lengkap sempurna. Semua yang menjadi kepunyaanmu kini bukan milik kamu, ianya hanyalah pinjaman sementara selagi hayat dikandung badan. Suatu saat AJAL menghampirimu, saat itu bercerailah nyawa dari tubuh yang selalu kau banggakan.

Tiada berguna sedikit pun dari harta dunia mahupun keluarga dan sanak saudara. Yang akan menemanimu hanyalah IMAN dan AMAL. Waspadailah dengan HATImu.. Kerana hanya HATI yang BERSIH saja yang akan diterima Allah. 




Justeru, bagaimanakah keadaan HATImu saat ini? Sudah cukup SUCIkah ia? Ataukah penuh dengan NANAH BENCI, peMUSUHan, peMULAUan dan menyalahkan? Jika demikianlah bagaimana persediaanmu menghadapi MAUT yang semakin hampir?!

Ayuh sama berMUHASABAH...

p/s: Oh Allah bimbinglah hati kami menjadi hati yang SUCI dan BERSIH. Amin3 ya Robb

No comments:

Post a Comment

Ulasan Pembaca